ikea trots alla odds!!


 Jag o Sandra bestämde oss för att vi skulle åka till IKEA igår, vi skulle åka lite senare på kvällen tänkte vi efter som allt strula till sej igår. Maria ville hänga på så vi tog med oss henne, men först var vi tvugna att åka och hämta sandras bil vid kråkvilan, resan dit blev lååånngg!!!
Vi skulle ta spånkan tänkte vi, och bara några meter ifrån hållplatesen så får vi börja springa men som tur va så hann vi med den.. Som sagt det var ju ganska kallt igår och idag med föstås, men för att ta oss till kråkan så fick vi ju hoppa av 2an och vänta på 116 som går mot lindö..Vi gick till hållplatsen och kollade tiderna, eftersoim jag har bott i oxelbergen så hade jag lite koll på tiderna att de skulle gå rätt ofta o så, men det var ju ändrat. vi skulle få vänta 5 min på nästa buss, eftersom det var såå kallt så tänkte vi att vi kan ju lika gärna knata iväg till nästa hållplats så får vi upp värmen. och under tiden så snackar vi allt som gamla tvprogram vi sett, operationer man sett på tv,gamla pojkvänner, celluliter o resor, en ganska blandning på samtalsämnen.
Minuter kommer o går, o det blir till 30 min, vi började tappa känsel i både tår o fingar, gud så glada vi blev när vi såg bussen, när vi kommer på ser vi att det är ju smockat med folk, men vi tränger in oss.o råkar trycka på felhållplats men vi låtsat inget om och åker vidare till nästa där vi gick av.

Väl framme vid bilen så känner ju ingen av oss för att skrapa rutorna när vi frös så mycket som vi gjorde, men vi hjälptes åt allihopa, vi stod och huttra och spände oss försökte skrapa rutorna, men till slut så såg vi in i bilen men där inne på rutorna var det ä'ven is.. Det var ingen av oss som kände sina tår..och jag som hade mina varnm auggs var stel om mina tår usch fan vad jag frös..tror ni vi var stelfrusna eler!??
Värmen sattes på ganska fort i bilen men det var ganska mycket is på insida oxå, så fick vänta några minuter på o få komma iväg.. när vi väl körde iväg så börja bilen studsa och vibrera så var det ju antagligen is i hjulet som inte ville lossana, Så vi satt igång radion och började sjunga med vårat vibrato i rösterna,  men gud så kul vi hade trots alla odds..
När vi kom fram till IKEA undrarde vi vad fan ska vi göra nu, inte bättre o sitta kvar i bilen?? så kallt ute!!
men icke vi gick in på IKEA och köpte det vi åkte dit för,jag köpte en barnstol åt elin o lite stolsdynor åt mamma, limegrön muggar 5:- st o lite annat smått o gott..
Men det var en oförglömlig resa kan jag säga!!
Jag tog mig ett varmt och härligt bad när jag kom hem kan jag lova.
Så ta på er varma kläder när ni ska ut idag o på kvällen nu när det är 20 minus ute det kan behövas!!

                        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0